Ето че 2020-а е вече зад гърба ни с всичките си абсурди и изпитания, а през 2021-ва ни очакват по-добри дни. Ще се радваме отново на безброй малки неща в живота, които сякаш сме престанали да оценяваме, единодушни са 11-те участници в настоящия брой, чието

Д-р Eirik Aasland Salvesen, д-р Ida Koll-Frafjord, Норвегия ВЪВЕДЕНИЕ Много фактори могат да доведат до апикална коренова резорбция и заобляне, два от тях са ортодонтското преместване и оклузалната травма. При тежки случаи зъбът дори може да се разклати. При нормални условия зъб, който е бил счупен над

Drs Jean Noël Vergnes, Agnieszka Mielczarek, Nikolai Sharkov, Maria Gkaveli, José Frias Bulhosa, Mohammed Bennani & Sylvain Levet, Франция, Полша, България, Гърция и Португалия   ПРЕДИСТОРИЯ През последните 30 години е постигнат значителен епидемиологичен напредък в намаляването на честотата на зъбния кариес, но все още това заболяване

Д-р Мирена Дойчинова, д-р Траян Добрев, България Клиничен случай Пациентът е 29-годишна жена без придружаващи заболявания. Беше насочена към нашата практика за релечение на зъб 46. Оплакванията от зъба са от болка при натиск и подуване в областта на преходната гънка. При първичния преглед зъбът беше със запазени

Проф. Paula Andrea Villa Machado, д-р Felipe Restrepo, д-р Kenneth S. Serota, Колумбия/Канада ВЪВЕДЕНИЕ Подобреното увеличение и визуализация, иновативните инструменти, новите обтурационни материали и включването на меко- и твърдотъканна аугментация превърнаха ендодонтската микрохирургия (ЕМХ) от процедура, прилагаща се само в краен случай, в ключова част от

Какъв би бил светът ни през 2021-ва? На какво да се надяваме? Какво да очакваме? Какъв е планът ни за действие в професионален и личен план? Как ни се отрази и как се адаптирахме към живот в извънредна ситуация? Отговор на всички тези въпроси потърсихме

Клиничен случай Този сериозен естетичен проблем може да се лекува както само ортодонтски, така и в комбинация с хирургични корекции от различен тип. Важно е да се постави правилната диагноза – къде е проблемът, за да се изготви адекватен лечебен план и да се проведе качествено

Giuseppe Romeo, Италия/САЩ ВЪВЕДЕНИЕ Възстановяването на естетиката посредством протетично лечение е област в денталната медицина, в която все по-широко навлизат дигиталните технологии. Редица изследвания са демонстрирали ефективността на компютърната визуализация за изясняване на предпочитанията на пациента и за постигане на предвидими и задоволителни резултати при протетична терапия.1-3 Всички

Харлоу, Великобритания: Сега, след като на много от въпросите, свързани с COVID-19, със симптомите, рисковете и времето за възстановяване, е даден отговор, учените са изправени пред нова дилема: реинфектиране със SARS-CoV-2 и имунитет. Доказано е, че реинфектирането е възможно, макар и не често срещано, а

Д-р Mario Perotti, Maurizio Melano, Marco Marzolla, Италия ВЪВЕДЕНИЕ Средната продължителност на живот на населението на Земята нараства, с което се увеличава и броят на пациентите с малоклузии и парафункции, водещи до изтриване и фрактури, неадекватни предишни лечения и загуба на зъби. Всеки, който се е занимавал с