„Усмивка на годината“ представи дентална медицина от световна класа – това бе единодушното мнение на жури и партньори

Д-р СТАВРОС ПЕЛЕКАНОС, Гърция

Д-р Пелеканос, за втора поредна година журирате в конкурса. Как оценявате участниците тази година в сравнение с миналата?

Когато миналата година Уляна ме покани да бъда част от журито, бях наистина изумен от случаите. Сега съм дори още по-впечатлен от качеството и общото ниво на участниците. Миналата година на церемонията казах, че някои от тези случаи биха могли да бъдат публикувани в реномирани международни издания. Тази година мнението ми се затвърди. Денталната медицина в България е от световна класа.

Какво ви впечатли най-много тази година?

Искам да изтъкна една категория, а именно „Студентски клиничен случай“. Много приятно съм изненадан от представянето им тази година. Както знаем, студентите са бъдещето на денталната медицина. Поздравявам всички студенти, които участваха тази година, и ги насърчавам да продължат да работят все така добре и след като завършат.

Какви предизвикателства срещнахте по време на журирането?

Както стана ясно по време на церемонията, в две категории – „Ортодонтски случай“ и „Имплантологичен случай“, имахме особени затруднения в излъчването на един победител. И в двете категории се наложи да гласуваме реално по два пъти. Наистина не беше лесно. Решението да наградим по два случая в съответните категории дойде съвсем логично.

 


 

 

Д-р РАФИ РОМАНО, Израел

 

Д-р Романо, за втора поредна година журирате в конкурса. Как оценявате участниците тази година в сравнение с миналата?

Забелязвам голямо развитие в случаите тази година. Развитие не само в качеството на случаите, но и в начина, по който те са презентирани. Вярвам, че ако имаме само „преди“ и „след“, не успяваме да видим цялата картина. Тази година повечето участници представиха подробна документация на целия лечебен процес, от точка А до точка Б, което беше страхотно! Мисля, че те се учат не просто да представят красиви случаи и да ги документират, но и как да споделят своя опит с останалите. Всички те са на път да се превърнат в следващото поколение учители в денталната медицина.

Какво е мнението ви за формата „Усмивка на годината“? Как изглежда събитието през погледа на световноизвестен дентален специалист?

Много се вълнувам, че съм част от конкурса. Ценното е, че „Усмивка на годината“ дава на всички еднаква възможност, равен старт. В конгресите това липсва – лекторите са или известни специалисти, или такива с връзки, или съвсем млади и нови лица, които все още не са намерили точния начин да представят работата си. Ако погледнем победителите в конкурса тази година, някои вече са известни, а за други конкурсът отваря нова врата за професионално развитие. Събитието е много, много важно и съм наистина изненадан, че се провежда само в България, защото смятам, че трябва да бъде международно.

Какви предизвикателства срещнахте по време на журирането?

Повечето случаи бяха наистина страхотни. Така е много трудно да даваш оценка. Разбира се, това е състезание и не може всички да бъдат номер едно. Важно е да кажа обаче, че дори тези, които тази година не спечелиха награда, са се справили прекрасно.

В „Усмивка на годината 2018“ участваха много дентални екипи във всички категории, което означава, че все повече зъболекари се чувстват комфортно да работят върху мултидисциплинарни случаи заедно с други специалисти. Кои са ключовите елементи за добра екипна работа?

Днес с помощта на дигиталните технологии, ако един лекар иска да колаборира с други специалисти, дори да работят на съседния стол – трябва да използва някаква технология. Имаме възможност да документираме всичко не само в 2D, но и 3D и можем да обменяме информация, да дискутираме, всеки да отвори лаптопа си вкъщи и всички от екипа да гледат едновременно един и същ случай. Този тип комуникация все още е нещо ново. В миналото трябваше да се уговарят срещи с пациента и т.н. Сега обаче работата в екип е много по-лесна – а това е предпоставка за такива страхотни случаи, каквито виждаме в „Усмивка на годината“.

Какъв съвет бихте дали на денталните лекари, които обмислят да участват в конкурса догодина?

Имайте хъс! Ако обичате работата си и я вършите добре, но се откажете да участвате в конкурса, пак ще правите добри случаи, сигурен съм. Тези, които не спечелиха тази година, знаят защо не са спечелили. Това е най-добрият съвет, който мога да им дам – да знаят защо не са спечелили. Догодина ще се постараят още повече.

 


 

 

Д-р ФЛОРИН КОФАР, Румъния

 

Д-р Кофар, добре дошли в България! За първи път сте тук, но сте работили с дентални специалисти от страната. Какви са впечатленията ви от българските ви колеги?

Нивото е много над очакванията, които така или иначе бяха високи. В момента източноевропейските страни като България и Румъния се развиват много бързо и нивото се вдига.

Тази година освен в Smile of the Year Symposium участвахте и в друг проект на Dental Tribune – конкурса „Усмивка на годината“. Разкажете ни малко повече за това какво е да си жури в конкурса.

Нивото на случаите беше невероятно. Някои от участниците с лекота биха могли да бъдат лектори на международни конгреси. За първи път ми се налага да оценявам работата на други зъболекари в подобен формален контекст, макар всички ние да сме съдии по един или друг начин, било то в оценяването на собствената ни работа, или наблюдавайки чуждите случаи.
За мен е чест, че имах възможността да участвам в журито. Определено беше много отговорна и трудна задача, тъй като всички случаи бяха добри. По-трудно би било да посочим лошите случаи.
Конкурсът е удивително събитие и заслужава повече хора да знаят за него. Нивото на организация е страхотно и вниманието към детайлите си личи. Налице е рецептата за това конкурсът да започне да диктува международните тенденции.

В „Усмивка на годината 2018“ участваха много дентални екипи във всички категории, което означава, че все повече зъболекари се чувстват комфортно да работят върху мултидисциплинарни случаи заедно с други специалисти. Кои са ключовите елементи за добра екипна работа?

Комуникацията. Това е.

Какво ви впечатли най-много в участниците?

Всъщност вие вече го казахте – степента на интеграция на правилните решения в мултидисциплинарни случаи, синергията между различните специалности.

Какъв съвет бихте дали на денталните лекари, които обмислят да участват в конкурса догодина?

Просто го направете! Понякога е полезно да поставиш работата си в контекст, където други хора могат да ти дадат съвет, независимо дали ще получиш позитивна или негативна обратна връзка, в крайна сметка ефектът е само положителен. В професионалния си живот съм научил много повече от критиките, отколкото от похвалите. Всеки, който се страхува от това да бъде критикуван, си отнема шанса да се развива в правилната посока, а тя винаги тръгва оттам, където е най-слабото ти място. Нужна е известна доза кураж, за да катализираш тази промяна.

 

 


 

 

Г-н Богдан Туфеану, управител на Dentstore

Dentstore си партнира с „Усмивка на годината“ за първи път. Какво ви мотивира да подкрепите конкурса?

Съвсем нови сме на българския пазар, а Dentstore е голяма компания, която подкрепя образователни инициативи в денталната медицина. Компанията е на пазара от много години и през цялото ни съществуване сме си колаборирали с различни лектори. За първа година сме в България и решихме, че е добра идея да се позиционираме в най-влиятелното и добре организирано събитие в страната. Отдавна знаем за „Усмивка на годината“. Радвам се, че сме тук и че имаме възможността да работим заедно.

Какви са впечатленията ви от официалната церемония по награждаването?

Събитието отговори на очакванията ми – страхотна атмосфера, присъстват много хора. Чудесно е. Според мен това е най-доброто подобно събитие не само в България. Поздравления за организаторите за страхотния подход.

Какво мислите за формата на конкурса като цяло?

Форматът е страхотен, най-вече защото е доста интерактивен. Участват много добри зъболекари и зъботехници. Още веднъж поздравления за организаторите – продължавайте в същия дух! Няма нужда да променяте нещо, което вече работи толкова добре!

 


 

 

Г-н Гернот Шулер, търговски директор за Австрия и Източна Европа на Ivoclar Vivadent

Г-н Шулер, вие следите развитието на конкурса от много години, защото го подкрепяте от много години. Как е еволюирал форматът?

Изключително много харесвам конкурса „Усмивка на годината“. По тази причина аз и компанията, в която работя, го подкрепяме вече толкова много години. Харесваме всичко, което е свързано с усмивката. За това събитие всички се подготвят старателно, обмислят кой пациент да изберат, какво точно да направят. Всяка година се виждат все повече и повече висококачествени резултати, което ние с удоволствие подкрепяме.

 

 

 

 


 

Г-н панайотис Перос, управител на Invisalign

 

Invisalign си партнира с „Усмивка на годината“ за първи път. Какво ви мотивира да подкрепите конкурса?

Смятам, че „Усмивка на годината“ е конкурс на много високо ниво и страхотно образователно събитие. Хората научават изключително много. Invisalign е компания, посветена на иновациите. Обичаме да предизвикваме статуквото и затова смятаме, че тук сме на място. Денталните лекари, които участват, са впечатляващи.

Какви са впечатленията ви от официалната церемония по награждаването?

Виждам, че много уважавани специалисти от България са участвали. Чувствам се горд, че аз и компанията, която представлявам – Invisalign и iTero, имахме възможността да подкрепим събитието. Позиционираме се като високотехнологична компания и се гордеем, че нашите продукти присъстват в най-добрите клиники. Надявам се да сме тук и догодина!

error: Съдържанието е защитено!