Иновациите са двигателят на една компания

Интервю с Питър Малата, президент на W&H

 

Основана през 1890 г., днес W&H оперира глобално като водещ производител на дентални инструменти и изделия. С над 1200 служители в цял свят, компанията изнася своите продукти в над 110 държави. Семейният бизнес притежава два производствени завода в Bürmoos и един в Брусапорто, Италия, както и 19 дъщерни компании в Европа, Азия и Северна Америка. Наскоро президентът на W&H Питър Малата разговаря с Dental Tribune за успеха и философията на компанията.

 

Броени са денталните компании в света, които могат да се гордеят със 125-годишна история. Според вас кои са основните причини за дългия успех на W&H?

Съществуват няколко фактора, на които бих отдал нашия успех на денталния пазар. На първо място, това са иновациите: историята на W&H е преди всичко история на многобройни технологични разработки и иновации, като например муфата Roto Quick; първата патронна система за турбинни бутони; първият високоскоростен обратен наконечник за препарации с въртене до 200 000 оборота в минута; Assistina – първият в света юнит за почистване и поддръжка; Lisa – първите на пазара стерилизатори клас B; Synea Vision – първата турбина с 5х LED+ пръстен, както и нашият най-нов продукт – турбината Primea Advanced Air.

Винаги сме предлагали продукти и услуги – изцяло съобразени с клиентите решения, създадени в Австрия, които не само служат на денталните лекари и техните екипи ежедневно, но и правят работата им много по-лесна. Нашите продукти се използват в частни практики, дентални клиники, зъботехнически лаборатории и операционни в над 110 страни по света.

Освен това вътрешната ни стажантска програма е особено важна за компанията. За нас това е инвестиция в бъдещето. Не само се фокусираме върху професионалното обучение на младите хора, но също така подкрепяме и тяхното личностно развитие.

На трето място, е приемствеността: гласуваме огромно доверие на нашите служители. Отборният дух е от първостепенно значение. Нивото на образование на служителите ни е много високо и всички те обменят опит един с друг. Освен това залагаме на микса от различни поколения в рамките на всеки екип и дългосрочното задържане на персонала, което ни позволява да постигнем изключително висока производителност.

 

Като член на фамилията Малата оглавявате компанията вече над 20 години. Ако погледнете назад във времето, кои са били най-значимите разработки или постижения през този период?

Поех бизнеса от моя баща Consul DI Питър Малата през 1996 г. Моята цел беше не само да разширя бизнеса, но и да оптимизирам процесите. По тази причина през 1998 г. реших да въведа екипно ориентирана структура в компанията – това е само един пример за значима промяна. Днес около 700-те служители в щаба ни в Бюрмос, Австрия, са организирани в над 100 екипа.

Друг важен момент от развитието на компанията е интернационализацията на W&H. Към момента са в експлоатация три производствени завода – два в Бюрмос и един в Брусапорто – в допълнение към 19-те дъщерни компании в цял свят.

 

Какъв е подходът на W&H към иновациите?

В основата на стабилния растеж на W&H е непрекъснатото въвеждане на иновативни технологии, както и силният фокус върху научните изследвания и разработки. Вярвам, че иновациите са двигателят на една компания, и моята лична цел е да създам повече условия за това. Непрекъснатото разширяване на нашия R&D отдел включва не само наемането на повече служители, но и създаването на работни места, които промотират креативната колаборация и комуникация.

В допълнение на това се фокусираме върху получаването на непрекъсната обратна връзка от нашите клиенти относно тяхното потребителско изживяване.

Понастоящем около 13% от нашите служители работят в R&D отдела в нашия щаб. Основното им задължение е разработването на иновативни, висококачествени медицински изделия и интелигентни решения за нашите клиенти и партньори. Целта е оптимална помощ за денталните лекари в ежедневната им практика чрез най-съвременните хардуер и софтуер решения. Тясното сътрудничество между отделите за разработки и производство дава възможност на W&H да отговаря бързо на промените на пазара и да инкорпорира изискванията на клиентите в нови, устойчиви решения.

 

Във W&H „хората имат приоритет“. Бихте ли обяснили философията, която стои зад този слоган?

Като глобална дентална компания служим на хората в поддържането и подобряването на денталното здраве. Ние сме семеен бизнес – така е вече 60 години. Стремим се да създаваме и поддържаме дългосрочни, базирани на доверие и уважение взаимоотношения с пациенти, клиенти, партньори и служители – взаимоотношения, на които може да се разчита. Корпоративните ни ценности – надеждност, експертност, отвореност и устойчивост, следователно не съществуват само на хартия, а се прилагат и на практика.

 

През март 2018 г. стартирахте нова имиджова кампания, озаглавена „От пациент станете фен“. Как това повлия върху начина, по който партньорите и клиентите ви възприемат компанията?

Получихме много позитивна обратна връзка по повод новата имиджова кампания, при това директно от клиенти и партньори, както и в нашите профили в социалните мрежи. Искаме зъболекарите и техните екипи да знаят, че могат да разчитат на W&H като доставчик на решения, който прави всичко възможно, за да ги подкрепя в преодоляването на ежедневни предизвикателства.

На практика това означава, че нашите продукти предоставят истинска добавена стойност за лечебния процес. Като оптимизираме работния процес, искаме да дадем възможност на денталните лекари и екипите им да отдадат цялото си внимание на пациентите по време на лечение. Тъй като устата на пациента обикновено не е добре осветена, нашата задача е например да гарантираме на клинициста, че продуктите ни предоставят необходимото осветление.

Ако ръцете на зъболекаря го болят в края на дълъг работен ден, наша отговорност е да създадем по-леки и ергономични инструменти.

В допълнение, разбира се, продуктите трябва да са интуитивни, надеждни и преди всичко прецизни.

Нашите продукти се характеризират не само с иновативни решения, но и с множество малки детайли, които всъщност правят голяма разлика в ежедневната работа на нашите клиенти.

 

Наскоро обявихте, че W&H е придобила шведската компания Osstell. С какво допринася това за вашето портфолио?

Osstell и W&H работят успешно заедно от 2016 г. Първият резултат от това сътрудничество е новата Implantmed с интегрирания модул Osstell ISQ.
Osstell е известна с продуктите за измерване на стабилността на импланта и мониторинг на остеоинтеграцията. Придобиването беше част от нашата стратегия за разширение на бизнеса в хирургичния сегмент. Целта ни е да увеличим компетенциите си и да укрепим позицията си като лидер в имплантологията.

В допълнение към производствените заводи в Австрия и Италия в момента компанията има дъщерни фирми в 19 държави. Кои са ключовите пазари за вас и къде виждате най-голям потенциал за растеж в бъдеще?

W&H оперира на глобално ниво и нашите усилия обхващат всички пазари. Разбира се, имаме специфични цели за различните пазари съгласно техните нужди. За да ги идентифицираме, имаме 19 дъщерни компании, 16 регионални мениджъри и голям брой доверени партньори, които позволяват на W&H да гарантира бърза доставка и безупречна техническа поддръжка в цял свят.

През последните години основахме дъщерни компании в Китай и Индия и стабилизирахме продажбите в Азиатско-Тихоокеанския регион. Именно в тези пазари виждаме най-голям потенциал в момента.

В днешно време денталният пазар се развива по-бързо от всякога. Какви са вашите стратегии, за да сте в крак с тези предизвикателства и промени?
Главната ни цел е да предоставим истинска добавена стойност за нашите клиенти с всичките ни продукти и услуги. Както вече споменах, сме фокусирани силно върху R&D и постигаме големи успехи в това направление, с което лично аз много се гордея. Например Primea Advanced Air наскоро получи националната награда за иновации Staatspreis Innovation от австрийското министерство на икономиката.

С турбината Primea Advanced Air скоростта на въртене на борера може да бъде прецизно настроена и в резултат на електронното регулиране остава постоянна дори при увеличен натиск при контакт по време на работа. В допълнение към иновативната технология на задвижване Primea Advanced Air предоставя всички предимства на турбината Synea Vision.

Освен това свързаността между нашите продукти и услуги става все по-важна – например възможността за контрол на инструментите чрез смартфон или таблет, както и автоматизиран мениджмънт на инвентара и управление на графика на практиката.

 

Как си представяте W&H след 20 години?

W&H ще заема още по-голяма позиция на денталния пазар и ще бъде еднакво уважавана както от нашите клиенти, така и от нашите конкуренти.

 

Благодарим ви много за това интервю!

error: Съдържанието е защитено!